Udskiftning af stiksikringer

Det skal du gøre som elinstallatør

Hvis en kunde mangler strøm, skal du eller kunden først kontakte Cerius. Vi kontrollerer elmåleren via fjernadgang for at se, om der er spænding på alle elmålerens faser. Herefter sker der et af følgende:

Der er spænding på alle elmålerens faser

Fejlen er i elnetkundens forbrugsinstallation og Cerius kan ikke udbedre fejlen. Elnetkunden aftaler selv det videre forløb med dig som elinstallatør og betaler selv for arbejdet på sin installation.

Der mangler spænding på elmåleren

Hvis der mangler spænding på en eller flere af elmålerens faser, undersøger vi, om der er fejl i forsyningsnettet ved at kontrollere, om andre kunder med tilslutning i samme kabelskab oplever lignende problemer.

  • Hvis ingen andre kunder oplever problemer, skal elnetkunden selv aftale det videre forløb med dig som elinstallatør og selv betale for arbejdet på stikledningen.
  • Hvis andre kunder med tilslutning i samme kabelskab har tilsvarende fejl, sender Cerius en tekniker for at løse problemet.

Inden du går i gang

Inden du kører ud til en elnetkunde for at reparere eller udskifte en stiksikring, skal du altid kontakte os på telefon 70 29 20 24. Så undgår du at køre forgæves, hvis vi allerede kender til fejlen, og vi kan indgå korrekt aftale om udbedring af fejlen.